Retningslinjer for frakt
Bytte, angrerett og reklamasjon
Angrer du på kjøpet ditt, eller valgte du feil vare? Vi føler med deg!
Vi setter pris på om du leverer tilbake varer i originalemballasje og forsvarlig pakket inn. Selv om produktet ikke er brukt er det vanskelig for oss å selge varer med ødelagt emballasje.
Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kontakt Shop Manager på Downtown Barbers innen 7 dager. Der vil du ha mulighet til å bytte varen* kostnadsfritt eller få pengene tilbake direkte ved godkjent angrerett eller reklamasjon .
Hvis du velger å returnere eller angre ditt kjøp er du selv ansvarlig for fraktkostnad. Av hygieniske årsaker kan ikke uforseglet produkter kammer/børster returneres. Vi ber om at du ikke benytter Bring sin tjeneste "Meg til deg" da de ikke leverer denne tjenesten til bedrift.
Retur kan også gjennomføres ved at varen sendes adresse nevnt under. Returen betales da av kunden. Returadressen er:
Downtown Barbers AS
Osterhaugs gate 10
0183 Oslo
Org nr 921204132
Returseddel kan du få ved å kontakte Downtown Barbers AS Kundeservice – se ovennevnte kontaktinformasjon. Dette gjelder kun om Downtown Barbers Kundeservice kan godkjenne en eventuell reklamasjon. Downtown Barbers AS er ikke ansvarlig for varen under forsendelsen tilbake til adresse ovennevnte fra kunden i forbindelse med angrerett eller reklamasjon.
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Dersom produktet er utsolgt vil vi tilby deg en rabattkode eller refundere kjøpesummen.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
- Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Unntak
Det er ikke angrerett på forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering. (Jf. Angrerettlove § 22).
Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettigheter og frist for å melde krav
Dersom Downtown Barbers AS ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).